Перейти до вмісту
Пошук в
  • Детальніше...
Шукати результати, які ...
Шукати результати в ...
Кращий помічник не злитися й не здатися був страх боргів і звичайно задоволення від того, що ти пізнаєш щось нове й бачиш результати роботи.

Кращий помічник не злитися й не здатися був страх боргів і звичайно задоволення від того, що ти пізнаєш щось нове й бачиш результати роботи.

Шлях розробника, коли доводиться качати скіл у лайв режимі. Коли варіанта злитися чи відмовитися немає, бо за тобою борги у розмірі 10 000 доларів. Коли є сумніви, чи це дійсно те, що мені зараз допоможе? При цьому — паралельне задоволення від того, як ростеш у навичках і бачиш плоди роботи. 

 

Сьогодні інтерв'ю з автором популярних модулів: MicrodataPro, UniXML, Easyphoto — exploits. Відверта та надихаюча історія від попадання на гроші до роботи в задоволення та виконання завдань, які подобаються найбільше. Бонус — коротка сторі виникнення ідей модулів, які зараз у топі з продажу.

 

Тиць щось прочитати інтерв’ю мовою оригіналу

 

— Розкажіть про себе. Як давно займаєтеся розробками? Як потрапили до ІТ?

 

— У темі опенкарт з 2010 чи 2011 року.

В IT починалося з того, що я займався ремонтом ПК з 2008 року. У мене була невелика фірма по ремонту/обслуговуванні техніки. У цей час (2010-2011) у мене була ідею зробити інтернет-магазин комп'ютерної техніки. Вибір зупинився на опенкарт, вірніше на його першу збірку ocstore. Коли робив вивчав структуру движка і в цілому php html js sql. 

 

Раніше програмування вивчав на рівні універа C++ "hello world" тобто ніяк. Також була подоба навчання в академії й той же C++ без поглиблення. За освітою більше до заліза, ніж до програмування. 

 

Переломним моментом став великий кидок на гроші.
 

Тоді я займався продажем техніки й знайомий запропонував ноутбуки (150 од) за гарною ціною, але обов'язкова умова — великий опт 150 одиниць. Передплата була 10 000 доларів. Гроші я віддав, а знайомого та ноутбуків вже не побачив. Зрозуміло, що сума була велика і майже все взято в борг. Почалися моторошні проблеми з фінансами. “Партнер” по роботі просто загубився, а всі розписки на мені. Так, безглуздо, але тоді розум був не такий, як зараз. З 2011-2012 року потрібно було десь брати гроші, що роздавати борги та проценти. Фірму по залізу закрив і щільно зайнявся допрацюваннями та створенням магазинів на opencart.
 

— Чи добре пам'ятаєте свій старт? Які були сумніви та страхи на початку шляху?

 

— Звичайно пам'ятаю. Основний страх був не віддати гроші, а сумніви — “це справді те, що мене зараз врятує?”. Насправді жодних сумнівів з точки зору шляху не було, тому що це приносило невеликі, але гроші, і задоволення. 

 

Оскільки починав з повного нуля, методом проб, помилок та нескінченного пошуку рішень, спочатку було дуже складно і робота була на знос з 6 ранку до 22 вечора без вихідних. 

 

— Чи були думки “Це не для мене”? Що допомагало не злитися і не відмовитися від ідеї стати розробником?

 

— Таких думок й не було, скажімо так не було навіть вибору. Була одна проблема — гроші. І цю проблему потрібно було вирішувати. Требу було працювати й підвищувати скіл в лайв режимі. Брав замовлення навіть не знаючи як їх виконаю, але на фініші все виходило. 

 

Кращий помічник не злитися й не здатися був страх боргів (по 10 разів на день дзвінки від усіх кредиторів) і звичайно задоволення від того, що ти пізнаєш щось нове й бачиш результати роботи. Це й підтримувало мене на плаву у тій ситуації. 

 

— Які ресурси та можливості використовуєте для навчання та розвитку зараз?

Як качаєте скілл?

 

— google.com. Забув функцію — загуглив. Не знаєш як зробити запит в базу — загуглив. Так, зараз із цим краса, якщо є бажання достатньо зробити кілька запитів у гугл та знайти потрібну інформацію.

 

Найкраща прокачка скіла — це реальні та складні задачі. Метод спроб і помилок відмінно себе зарекомендував. Також люблю робити оптимізацію та рефакторинг коду. 

 

Тоді для мене прокачування скіла і стусаном під зад були великі проблеми з боргами, це сильно “мотивувало” і в будь-якій незрозумілій ситуації якось знаходив рішення і відповідно накопичувався досвід. 

 

— Яка ваша улюблена та не улюблена частина у роботі?

 

— Не люблю листування та уточнення деталей. Вже давно не розмовляю телефоном (по роботі) — це й було найжахливіше для мене. Втрата часу величезна. Ідеально — докладне завдання з пунктами та без уточнень. Але такого майже ніколи немає. Кілька років тому повністю перейшов на розробку та підтримку своїх модулів — ось те, що мені подобається найбільше. Роботу на замовлення вже не роблю (тільки доопрацювання за модулями) і це тішить. 

 

І ще хочу згадати що найбільше дратує в роботі — це покупці, які не читають інструкції та підказки, а відразу пишуть в підтримку. Ще сильно напружує коли пишуть щось не працює, я прошу доступи, перевіряю — все працює і після цього мені пишуть, а точно, не там дивився :) Але це таке, зворотний бік медалі. 

 

«Для нових розширень достатньо знати недопрацювання та незручності опенкарт (їх достатньо) і закрити ці прогалини. Також дивитися що частіше запитують по доопрацюванням та спробувати зробити готове рішення у вигляді модуля.» 

 

— Розробникам потрібно натхнення чи справа навички? Де брати ідеї для нових доповнень та шаблонів?

 

— Для будь-якої справи потрібно натхнення, тобто бажання зробити. Буває що не хочеться — тоді краще не починати. 

 

Для нових розширень достатньо знати недопрацювання та незручності опенкарт (їх достатньо) і закрити ці прогалини. Також дивитися що частіше запитують по доопрацюваннях та спробувати зробити готове рішення у вигляді модуля. 

 

Якщо брати мої модулі, то історія ідей наступна:

MicrodataPro — давно було завдання впровадити по ТЗ мікророзмітку на сайт. Я зробив і потім подумав — а чому не реалізувати це як модуль? Навіщо робити одне й те ж саме, якщо можна продати багато разів один код. Це також вигідно і покупцю — ціна на модуль значно менша вартості доопрацювання. 

UniXML — також все починалося з того, що до мене приходило багато людей з проханням вивантажити їх на маркетплейси. На той момент конкуренти уже були, але були вкрай незручні, з багатьма багами там поганою підтримкою. Спочатку на замовлення робив вивантаження, потім зібравши весь досвід та запити, зробив першу версію. Зрозумів, що уперся в архітектуру і зробив з нуля нову версію з урахуванням попередніх напрацювань. Ось нещодавно зробив ще одну версію з нуля з урахуванням уже всього минулого досвіду та проблем, які були. Вийшло ніби як відмінно. 

Easyphoto — все банально, 7 років тому був досвід замовлення на доопрацювання завантаження фото, я подумав, що це можна реалізувати як розширення, так і вийшло.

Є й інші доповнення, але історія приблизно однакова. Спочатку є завдання, потім аналіз чи потрібно це іншим, потім оформлення в модуль.

 

Зараз моє натхнення — це те, що ці модулі в ТОП продажів. 

 

—  Дайте поради розробникам, які тільки розпочинають свій шлях.

 

— Найкраща порада — це зробіть так, щоб вам було цікаво це робити. 

 

Якщо хочете зробити модуль, ви маєте бачити кінцевий результат і йди до нього. 

 

Якщо берете роботу на замовлення — це має приносити задоволення. Роблячи те, що не подобається, можна швидко вигоріти та втратити бажання. 

 

Хочу ще дати рекомендацію розробникам — робіть всі налаштування очевидними та пишіть відразу докладку документацію по кожному пункту. Чим простіше — тим краще. 

 

Чи було це корисно?

Liudmyla_marketer
 Share

  • +1 7

Відгуки користувачів

Recommended Comments



Створіть аккаунт або увійдіть для коментування

Ви повинні бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити обліковий запис

Зареєструйтеся для отримання облікового запису. Це просто!

Зареєструвати аккаунт

Вхід

Уже зареєстровані? Увійдіть тут.

Вхід зараз
×
×
  • Створити...

Important Information

На нашому сайті використовуються файли cookie і відбувається обробка деяких персональних даних користувачів, щоб поліпшити користувальницький інтерфейс. Щоб дізнатися для чого і які персональні дані ми обробляємо перейдіть за посиланням . Якщо Ви натиснете «Я даю згоду», це означає, що Ви розумієте і приймаєте всі умови, зазначені в цьому Повідомленні про конфіденційність.