Перейти до вмісту
Пошук в
  • Детальніше...
Шукати результати, які ...
Шукати результати в ...
Якщо ж ідеї ніяк не приходять, то завжди можна запитати у потенційних клієнтів – чого їм не вистачає?

Якщо ж ідеї ніяк не приходять, то завжди можна запитати у потенційних клієнтів – чого їм не вистачає?

📍 Як ідея створення музичного інтернет-магазину призвела до появи першого шаблону Moneymaker 1.

📍 Де брати ідеї, щоб не “надихатися” досвідом колег?

📍 До чого потрібно бути готовим, якщо є мета стати веб-розробником для OpenCart? З чого почати, як здобути перший досвід і коли вже можна заробляти?

 

Наш новий спікінг стався з відомим автором доповнень та досвідченим учасником форуму – RGB. Обговорили шлях від “не виникало конкретної ідеї стати розробником” до створення популярних шаблонів Moneymaker 1 та Moneymaker 2. Автор поділився історією розвитку свого інтернет-магазину, вигоранням та рішенням зупинитись на чомусь одному. А ще до інтерв'ю є класні ілюстрації.

 

Ставте роботу на паузу та полетіли.


Інтерв'ю в оригіналі

 


— Розкажіть про себе. Як давно займаєтеся розробками? Як потрапили до ІТ?

 

— Привіт, мене звуть Вадим, хоча форумчани більше знають мене за ніком RGB. З IT-сферою вперше зустрівся ще в шкільні роки, коли перевіряв свої сили у 3D-графіці й на тлі цього захоплення зробив кілька сайтів. Це був чистий html на таблицях, а зовсім не вордпрес, як деякі подумають — тоді він тільки зароджувався. 

 

0fb0e8d09301598e264d26ad8e43b0a8.png

Мій перший сайт із далекого 2005-го

 

І хоча потім я навчався на програміста-автоматизатора, під час навчання (як і після нього) доводилося займатися чим завгодно, крім своєї спеціальності: тривиміркою, сайтами, дизайном і навіть зовнішньою рекламою, яку досі можна побачити (але краще не дивитися) у Києві. До веб-розробки в більш-менш серйозному вигляді я прийшов вже після ВНЗ та зміни кількох робіт, причому це вийшло випадково і було лише наслідком розвитку власного інтернет-магазину (вже неіснуючого).

 

— Чи добре пам'ятаєте свій старт? Які були сумніви та страхи на початку шляху?

 

— Все починалося заплутано — тільки з однієї ідеї створення музичного інтернет-магазину на додаток до фізичного. Цю ідею, що розвинулася у примітивний бізнес-план, 12 років тому озвучив мій добрий знайомий, який у результаті й став майбутнім бізнес-партнером у спільній справі.

 

Сумнівів і страхів не було, тому що не було розуміння, що чекає далі, адже у нас тоді був дуже скромний досвід, а багато речей впізнавались методом спроб і помилок, яких ми зробили чимало (колись напишу про це в блозі). Оскільки я взявся за інтернет-напрям бізнесу, то швидко зіткнувся з проблемою, добре знайомою власникам магазинів – дефіцитом кмітливих виконавців. Це призвело до неприємної ситуації з одним із розробників (YaSe, якщо хтось такого пам'ятає), через що мені довелося в терміновому порядку згадувати php і швидко доробляти чужу роботу, тому що терміни горіли.

 

— Чи були думки “Це не для мене”? Що допомагало не злитися і не відмовитися від ідеї стати розробником?

 

— Спочатку у мене не виникало такої прямої ідеї — стати розробником, тому і подібних думок не було. Звичайно, коли після відкриття інтернет-магазину пройшов місяць, а жодного реального замовлення так і не з'явилося – стало зрозуміло, що щось я робив не так і для залучення клієнтів недостатньо встановити ocstore 0.1.3, прописати на головній H1 і додати сотню товарів. Тоді ж почалися перші спроби зануритися у рекламу, маркетинг, просування — і невдовзі після цього з'явився результат у вигляді першого замовлення. Це була акустична гітара Epiphone, якої, як виявилося, не було на складі постачальника!

 

f8c30fde3068847c0742a6402f3db18f.png

Продати все це було набагато складніше, ніж купити

 

Ті навички веб-розробки, які з'явилися в процесі розвитку мого інтернет-магазину — результат того, що я не хотів делегувати цікаві завдання ще комусь, на відміну від, наприклад, нудного наповнення контентом або телефонних консультацій, якими займалися менеджери. У результаті майже весь термін життя магазину доводилося бути людиною-оркестром, всупереч порадам різних бізнес-гуру про делегування. А усвідомлення своєї відповідальності допомагало не зневірятися — і коли замовлень зовсім не було, і коли їх стало стільки, що перестали з ними справлятися і знадобилося розширювати штат.

 

Ймовірно, це було серед тих причин, чому у 2014-му я «перегорів» і захотів сконцентруватися на чомусь одному. Драматичні події в нашій країні сильно вплинули на продажі, тому магазин зрештою продали конкурентам, а я використав напрацювання, що накопичилися, для створення свого першого шаблону Moneymaker 1. На мій подив, шаблон виявився успішним, попри те, що на момент його народження мої навички були на рівні суцільного використання $this->config->get у tpl-файлах.

 

— Які ресурси та можливості використовуєте для навчання та розвитку зараз?

Як качаєте скілл?

 

— Після 24 лютого новинні ресурси та джерела інформації витіснили у мене майже всі навчальні та розвивальні. Хоч і розумію, що саморозвиток ніхто не скасовував, але зараз якось не до цього. Тому скіл качаю в процесі роботи над чимось, коли зіштовхуюся із завданням, яке або не знаю, як вирішити, або знаю, але розумію, що є кращий спосіб.

 

Наприклад, останні кілька років я з нуля розробляю новий шаблон, в якому намагаюся враховувати весь свій досвід та помилки. Скажімо, в Moneymaker 2 десь через рік після релізу та безлічі оновлень з'явилася проблема із занадто великою кількістю налаштувань через обмеження max_input_vars у php. Тому довелося у черговій його версії «винаходити» серіалізацію. Але оскільки переписувати логіку зберігання налаштувань у модулі управління було вже пізно через проблеми із сумісністю, це було зроблено через саморобні милиці замість банальних методів stringify/parse для роботи з json, які я в новому шаблоні використовую першочергово.

 

Тому скіл потроху зростатиме навіть якщо вдосконалювати власні реалізації, а якщо додати книги та тематичні ресурси (і я маю на увазі зовсім не stackoverflow чи хабр, хоча і там за бажання можна знайти корисну інформацію), то результат буде ще кращим.

 

— Яка ваша улюблена та не улюблена частина у роботі?

 

— Улюблена частина — коли працюєш сам на себе та об'єднуєш в одній особі й замовника, і керівника, і виконавця, а результати роботи настільки подобаються клієнтам, що вони з власної ініціативи залишають відгуки.

 

6720f6467c35f3c76de11f535fd8396a.png

 

Не улюблена частина — неадекватність деяких людей. На щастя, серед клієнтів це рідкісне явище, але часом трапляються зовсім дивовижні екземпляри. Спершу хотів сюди ще додати любителів варезу та складчин, але це неминучі реалії роботи на нашому ринку. До них потрібно спокійно ставитися, як і до хейтерів: якщо ти щось робиш і досягаєш якихось успіхів, то неминуче знайдуться ті, кому це не сподобається.

 

— Розробникам потрібно натхнення чи справа навички? Де брати ідеї для нових доповнень та шаблонів?

 

— Розробнику потрібно швидше не натхнення, а чітко поставлене завдання, яке може ставити й замовник, і сам розробник, якщо розуміє потреби замовника. Чи вистачить навичок для її реалізації — інша справа, але якщо на думку спадає хороша ідея, а для її втілення не вистачає знань, то чим це не привід підтягнути їх? Якщо ідеї ніяк не приходять, то завжди можна запитати у потенційних клієнтів — чого їм не вистачає?

 

При цьому я не прихильник «надихатися» (читай: плагіатити) у колег, а тим паче — займатися цим без розуміння теорії, як, наприклад, роблять деякі автори шаблонів, котрі у свій час копіювали один в одного дизайн юлмарту, а зараз – розетку. На мій погляд, якщо в тебе немає ідей і нема звідки їх почерпнути, то найпростіше їх набути, якщо опинитися в ролі своєї потенційної аудиторії, тобто взяти та зробити власний інтернет-магазин. Він не повинен бути великим або успішним, але продайте без демпінгу хоча б десяток якихось піжам або ліхтариків — і ви набагато краще зрозумієте ваших майбутніх клієнтів.

 

«Код в OpenCart — як документація, тому ви зможете зробити щось за аналогією,

якщо зрозумієте структуру та принципи.»

 

—  Дайте поради розробникам, які тільки розпочинають свій шлях.

 

— Як і в будь-якій справі, потрібно серйозно хотіти цим займатися, мати не тільки фінансовий інтерес, а також визначитись із кінцевою метою. Якщо ви ще молоді, але в голові вже щось є, а ваша мета просто швидко влитися в IT і почати заробляти — краще пройдіть курс QA і вирушайте підкорювати будь-яку об'ємну галеру. Отримуватимете з/п у доларах (якщо компанія ще не в Дія.City), проходитиме регулярні ревю, питимете каву з печивом (а подекуди й смузі з обідами з лосося з шинкою), лікуватимете зуби по страховці та гратимете у настільний футбол у лофтовому офісі.

 

Якщо ваша мета саме веб-розробка та ще й під OpenCart — готуйтеся до складнощів! На вас чекають безсонні ночі, замовники типу «Потрібен амазон на опенкарті, бюджет 300$» та бізнесмени, які організовують складчини по 28 осіб, аби не платити автору модуля непідйомну для їхнього бізнесу суму в 13$. Ви ще хочете стати розробником?

 

e136e5279b6f3ad74486c0116cc59816.png

Генератор тегів та 28 розбійників

 

Якщо відповідь ствердна, то для початку вивчіть вбудовані модулі OpenCart, нехай це буде щось найпростіше типу HTML-вмісту. Код OpenCart — як документація, тому ви зможете зробити щось за аналогією, якщо зрозумієте структуру та принципи. Створіть безкоштовний модуль під вузьке завдання. Не намагайтеся відразу заробити, у вас поки ще, як кажуть, нудне обличчя доповнення, вам ніхто грошей не дасть.

 

Якось нам у магазині знадобилося швидке замовлення, вибір був невеликий і мені захотілося написати щось самостійно. Коли примітивний модуль був готовий і протестований (на проді, зрозуміло), я безкоштовно поділився їм зі спільнотою. Тоді ж у модулі знайшлися баги та з'явився перший фідбек, що допомогло його вдосконалити. Тому поки набираєтеся досвіду та відгуків, можете так само безкоштовно попрацювати і над своїми модулями, і над чужими завданнями, наприклад, у рамках цієї корисної ініціативи.

 

Коли відчуєте себе впевненіше — настав час заробляти! Це може бути модуль тієї ж тематики, що і безкоштовні, але потужніший, а сторінки ваших безкоштовних модулів допоможуть продати платний. Така модель маркетингу забезпечила продажі мого першого шаблону, оскільки я розмістив на сторінках своїх безкоштовних модулів його рекламу.

 

Звичайно, щоб все зробити грамотно, вам знадобляться не тільки навички розробки, але й розуміння дизайну, юзабіліті, маркетингу, копірайтингу і навіть орфографії, щоб не ганьбитися на своєму сайті обіцянками «увелЕчения продаж» (реальний приклад одного портфоліо). Хтось може заперечити, що для програміста все це не головне — так-то воно так, ось тільки диявол криється в деталях, а у вас на початку точно не буде можливості найняти собі дизайнера для презентації модуля і копірайтера для тексту, що «продає».

 

І ось коли ви пройдете весь цей шлях і упіймаєте всі можливі граблі, нахапаєтесь найрізноманітніших навичок і забудете про спокійний сон перед релізами, заведете корисні знайомства і посваритеся зі свіжопридбаними колегами, відсвяткуєте першу сотню продажів і зіткнетеся з першими негативними відгуками — вам відкриється розуміння, що ваш шлях ледве встиг початися, а попереду у вас ще багато цікавого, головне не опускати руки й продовжувати рухатися!

Чи було це корисно?

Liudmyla_marketer
 Share

  • +1 7

Відгуки користувачів

Recommended Comments

@SergeTkach Есть у меня коллекция где-то около десятка более забавных негативных отзывов от разных интересных личностей (в основном пользователи вареза, которые попадались с поличными), но, боюсь, их не пропустила бы цензура

Надіслати
Поділитися на інших сайтах



Створіть аккаунт або увійдіть для коментування

Ви повинні бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити обліковий запис

Зареєструйтеся для отримання облікового запису. Це просто!

Зареєструвати аккаунт

Вхід

Уже зареєстровані? Увійдіть тут.

Вхід зараз

×
×
  • Створити...

Important Information

На нашому сайті використовуються файли cookie і відбувається обробка деяких персональних даних користувачів, щоб поліпшити користувальницький інтерфейс. Щоб дізнатися для чого і які персональні дані ми обробляємо перейдіть за посиланням . Якщо Ви натиснете «Я даю згоду», це означає, що Ви розумієте і приймаєте всі умови, зазначені в цьому Повідомленні про конфіденційність.