Перейти к публикации
Поиск в
  • Дополнительно...
Искать результаты, содержащие...
Искать результаты в...

Приборкувала маркетплейси ще до того, як це стало мейнстрімом


Blondi

690 просмотров

 Поделиться

Наш інтернет-магазин та власний бренд товарів для цифрової безпеки LOCKER’s існує вже 5 років. За цей час ми багато чого пережили і багато чого спробували. Наприклад, продаж продукції на українських маркетплейсах. Цим досвідом я і хочу поділитися.
Ми встигли попрацювати з декількома платформами електронної комерцій. Найбільш позитивним досвід виявився лише з двома, з якими ми працюємо і досі. Але давайте про все по порядку.
Rozetka
В далекому 2017 році, коли «Розетка» тільки починала працювати як маркетплейс, я подала першу заявку на розміщення. Руки тремтіли, бо це ж була РОЗЕТКА! Пам'ятаю, що тоді мені повідомили в листі, що якщо за певний час не отримаю позитивної відповіді – то можна забути і вже не сподіватися на співпрацю. Так і сталося. Ну я і забула.
Але за три місяці мені зателефонували з «Розетки» з пропозицією розміщення наших товарів. Я дуже стримано тоді відповіла, що так, пропозиція мені все ще цікава. Але після цієї розмови насправді мало не стрибала до стелі від радощів. 
Втім це було лише початком. На нас чекала довга модерація товарів, допилювання магазину та фіду під їх вимоги. І нарешті бозна через який час товари з’явились на «Розетці». 
Взагалі ми хотіли популяризувати нашу власну торгову марку LOCKER’s, але продаватись почали зовсім інші товари. Найбільше здивувало, що товари на Rozetka коштували на 15-20% дорожче, але їх все одно купували. Так я черговий раз впевнилась, що відносно нижча ціна —  не основний аргумент для купівлі. Чесно кажучи, тоді я зловтішалася, згадуючи наших конкурентів-демпінгаторів.
Prom.ua та Bigl.ua
Без перебільшення скажу, що обидві ці платформи —  жах! Найгірший досвід ми мали саме з ними.  Наприклад, поки я ще тільки розмірковувала щодо співпраці, вони вже реально замордували мене своїми дзвінками з пропозиціями (А — агресивний маркетинг як він є). 
Однак ми вирішили ризикнути, і подалися туди, щоб познайомити якомога більше людей з товарами власного бренду. Перша спроба складнощі не викликала, але й продажів майже не було — за рік ми отримали близько 20-30 замовлень на якісь дрібні суми. Після такої «плідної» співпраці новий пакет на розміщення на Prom.ua ми не купували. 
А потім сталася пандемія коронавірусу. Когось це паралізувало, а ми ж трохи божевільні, тому що будь-яка криза шалено спонукає нас до розвитку. І ми почали шукати нові шляхи.
Вирішили спробувати продавати товари широкого вжитку через Hubber. Hubber — це майданчик для взаємодії з постачальниками та магазинами (маркетплейсами). 
Спочатку я додавала товари на наш основний сайт, але автоматизувати все це було складно. Постійно щось зависало, не оновлювалось, розробники не бралися це все доробляти.
І ми вирішили переїхати на Prom, адже Hubber заявляв, що в них повна синхронізація: завантажуй фід, замовлення самі передаються на майданчик, а постачальники самі зв'язуються з клієнтом та відправляють товар. Мені залишалося лише отримувати комісію за продажі на свій рахунок і все. Виглядало то все як справжня казка: сиди, нічого не роби та отримуй гроші. 
Я вибрала товари, завантажила на Prom.ua та Hotline.ua, завантажила в мерчант. Також спробувала налаштувати Google Analytics та нарешті випробувати GA4. Дзузьки! Код аналітики можна було вставити тільки Universal. Звернулась в підтримку. Відповіли, що це в процесі доробки, та скоро буде… Дідько їх знає, чи, зробили вони чи ні, але я не так і не дочекалася. 
Тоді я запустила їх внутрішню рекламу — і діло пішло!  Замовлень, щоправда, було небагато, приблизно 5 на день. Але ж і робити майже нічого не треба, тільки іноді на дзвінки відповідати та передавати замовлення на Хабер. Оформлені за допомогою кошика замовлення передавались їм автоматично. Ну, думаю, ПОПЕРЛО! Але біда прийшла, звідки не чекали. 
Надворі був 21 рік, магазин вже якийсь час працював. Хтось навіть гам відгуки писав — і позитивні, і негативні — все, як у людей. Я якраз хворіла і не побачила листа від Prom, де вони повідомляли, що в нас накопичилось забагато негативних відгуків. А через деякий час прилетіла «блага звістка», що наш магазин відключений від каталогу та реклами. От дідько! 
Я почала з'ясовувати і виявилось, що так, дійсно, негативних відгуків за останній рік набралося аж 80%. Але їх було всього десь 15-20. Там 200+ виконаних замовлень. До речі, на кожен ми відповідали, пропонували якесь прийнятне вирішення ситуації. 
Між іншим дійсно заслужений негативний відгук був лише від одного клієнта. Постачальник йому не на те відділення відправив замовлення, до нас він не додзвонився, тому що це був вихідний день. А зробити переадресацію він, звичайно, не додумався. 
Інші негативні відгуки здебільшого були від так званих «місцевих божевільних». Одна жіночка зробила замовлення, потім сказала, що всьо, їй вже не треба. А відкук написала нам, ніби-то у нас товару не було в наявності. До речі, у цієї пані рейтинг покупця був досить низький. Тобто вона не вперше таким чином себе поводила. 
А колись ввечері в п'ятницю, вже у неробочі години, якийсь чоловік вирішив, що це ідеальний час зробити замовлення. Тим не менш, йому зателефонували вже за годину. На жаль того товару, який він замовив, в наявності не було. Prom оновлюється раз у 4 години, тому фактично клієнт не побачив, що товару вже немає в наявності —  не з нашої вини, а з технічних причин.
Покупця повідомили про це і вибачилися, а замовлення відмінили. Від нього потім прилетів відгук, що, нібито ми пообіцяли відправити, а потім самі ж відмінили, а ще так довго йому не телефонували… 
І тут ми переходимо до найдраматичнішої частини оповідки. 
Я почала спілкуватися з Prom, щоб вирішити питання щодо відновлення магазину. Їхня відповідь була просто геніальною: зв'яжіться з клієнтами та попросіть їх ВИДАЛИТИ СВОЇ ВІДГУКИ. 
Що-що? Це, чорт забирай, як? 
Ми робимо все, щоб працювати прозоро. І коли вже нам написали той чи інший відгук, треба нести за це відповідальність. А тут нам пропонують телефонувати незадоволеному клієнту, який не хоче мати з нами справи (справедливо чи ні — то вже інше питання), та просити видалити відгук. Якби мені так зателефонували, я б послала куди подалі. А може б і написала ще один негативний відгук…
Я категорично була проти і вирішила подивитись, чи буде продавати магазин без їхнього каталогу, просто через Hotline та товарну рекламу. 
На «Промі» запуск реклами Google Merchant зовсім не дав результатів. А от з Hotline ніби щось заворушилось, але сталася халепа — перестав оновлюватися фід. Я довго листувалась с «Хотлайном», і виявилось, що на якомусь сервері у Prom проблеми, позаяк у одних все ок, у інших не оновлюється. 
Я звернулася до підтримки «Прому». Ці немічні лагодили фід два чи три місяці та годували обіцянками. В цей же час вони нам спочатку відрубили оплачені послуги, а потім ще й позбавили можливості хоч якось це компенсувати іншими каналами просування та хоч щось продавати. 
Тут вже мій терпець урвався, і я послала Prom під три чорти! 
Висновок: «Пром» — гівно, їм плювати на своїх клієнтів, які заплатили кошти. Можна старатися і розвивати магазин, а потім втратити все через їхні внутрішні правила та тупоголовість. Я вже мовчу про нюанси з тарифами та комісіями…
Hubber.pro
Тепер запрошую поглянути на питання зі сторони виробника та постачальника. Щоб почати роботу, потрібно оплатити тариф. Коли я підключалась, це коштувало близько 4-5 тис. грн за півроку. До речі, комісія від продажу, вища, ніж в Rozetka . Але ж є спокуса — можливість потрапити одразу на всі маркетплейси. Тоді були доступні Prom, Rozetka, «Епіцентр», F.ua, Kasta.ua та багато дрібних.
Завантажили. Якісь замовлення пішли, але небагато. Щоб потрапити на великі маркетплейси, потрібно було спілкуватись с менеджером, і там або візьмуть, або ні. 
Отже, що ми отримали:

  1. Rozetka. Тут ми трохи продавали, навіть не дивлячись на більш високу ціну, ніж на наші товари на розетці. Але Rozetka досить швидко Hubber поперла, підозрюю, що через погану якість обслуговування. Але хто зна, можливо інша причина. 
  2. «Епіцентр». Торгівля йшла, але не скажу, що замовлень було прямо дуже багато. Зараз нам «Епіцентр» часто пише напряму та пропонує розміщуватись, але сумніваюсь, що це буде варте витраченого часу. 
  3. Були ще F.UA та багато дрібних, але результати були дуже слабкі.

В цілому ідея такого майданчика непогана, але якогось профіту для себе та для бізнесу я не побачила. По суті, ми ледь окупили платний пакет. А вплинути якось на продажі та збільшити їх немає ніякої можливості. 
Інші маркетплейси
Skidka.ua. Ну таке. Заплатили, розмістились, нічого не вистрелило, забули. 
PrivatMarket. Коротке знайомство закінчилось тим, що коли я реєструвалась, то робочу пошту, яку отримують всі співробітники, чомусь прив’язали до мого особистого карткового рахунку. Тобто мої співробітники могли б бачити мою особисту інформацію, якби я не звернула вчасно на це увагу. Продовжувати бажання не було.
ALLO.ua. Почали тут продавати в 2021 році. Але замовлень небагато було, тому відмовились. 
OLX.ua. Це перший майданчик, де взагалі ми почали розміщувати наші товари. Якісь продажі були, але мало. Пробувала рекламу — сенсу ніякого. Гроші витрачено, час витрачено, прибутку майже немає. 


Bezpeka club

Відносно молодий профільний маркетплейс. Сюди заходили довго, довго додавали товари. На ньому розміщуємо виключно продукцію власного виробництва, пов’язану з захистом інформації. Продажі є, їх навіть більше, ніж аналогічних товарів на Rozetka. Тому продовжуємо працювати, оскільки, не зважаючи на довге очікування зворотного зв'язку від маркетплейсу на старті, це цілком наша ніша. 
Було ще багато нових, дрібних маркетплейсів, навіть назви не згадаю вже. Але висновок єдиний: для продажу товарів нашої ніші вони не підходять.

 

Підсумок
Отже, з власного досвіду наведу наступні переваги роботи з маркетплейсами:

  1. Відносно швидкий старт та мінімум витрат. 
  2. Більшість маркетплейсів рекламують товари самостійно, і це додатковий плюс, адже не потрібно самому у всьому розбиратись.

Серед недоліків маркетплейсів я б виділила:

  1. Доводиться грати за чужими правилами, адже це не ваш власний магазин, і вам треба або погоджуватися (якщо воно того варте), або ні.
  2. У будь який момент маркетплейс може змінити правила гри. І ви залишитеся без магазину, без покупців і без прибутку. 
  3. Якщо у вас є свій магазин, то ви будете конкурувати в пошуку та рекламі самі з собою. А це збільшить ваші витрати на рекламу та просування. 

 

Отже, продавати на маркетплейсах чи ні —  кожен бізнес вирішує сам. Можна спробувати і зробити власні висновки, або скористатися чужим досвідом. 
Власне, ми продовжуємо співпрацювати лише з Rozetka та з Bezpeka.club. Я, щоправда, вже ласо поглядаю на Amazon. Коли будуть успіхи у цьому напрямку, обіцяю поділитися. 

 

Всім гарних продажів! 
 

  • +1 6
 Поделиться

1 комментарий


Рекомендованные комментарии

Згоден на 100% з відгуками. Маю інтернет магазин з 2013 року. На Розетку зайшли майже одразу як вони створили маркетплейс - і це єдин маркетплейс який постійно розвивається і вдосконалюється досить стрімко. Співпрацею з ним задоволені на 100%. Хоч і комісія є не маленька, але продажів вони додали багато. На початку співпраці, коли ще там не було наших конкурентів, то ми могли продавать з націнкою 15-20% і товар купували  без проблем. Зараз, при високій конкуренції іноді доводиться демпінгувать навіть, щоб мать більше продажів. Але навіть зараз, на товар з більшою ціною ніж в усьому інтернеті, на Розетці він продається.

Алло на початку було нормально, продажі були регулярно, в рази меньше ніж наРозетці, але були. З початком війни, вони щось там почали співпрацювать з Hubber, так само як і Епіцентр, і у них все пішло, навіть не під відкіс, а просто в прірву. Рік вони не могли завантажить наш фід, і ще по сьогодні вони його модерують, по 5 товарів в місяць. 3-5 продажів в місяць. Алло зараз - це повне дно. Не раджу туди заходить для економії часу і нервів.

Ф.юа - роблять все швидко, і майже як на розетці, але продажів дуже мало. Може буть для співпраці, бо вона легка, але на великі продажі не розраховуйте. І Апі у них, як і у Алло - повне дно.

Епіцентр - це треш з кам'яного віку, всі працюють з фідом, а ці більше року не могли це налаштувать і потрібно було завантажувать товари вручну. 10 завантажили і забили. А коли все таки зробили завантаження по фіду, то це така параша виявилась, що капець. Товар наче і завантажились, але щоб вони з'явились на сайті потрібно вручну заповнить характеристики. Тобто, ви по суті, створюєте ще один інтернет магизин. Враховуючи рівень продаж там, то таке собі задоволення. Товари ми за 2 роки потехеньку додаємо, але не робимо на цьому головний акцент.

Епіцентр, Алло, Ф.юа - приносять продажів в рази еньше ніж Розетка. Іноді навіть меньше чим ОЛХ.

ОЛХ - прикольна платформа, додала нам на початку 20% до продажів, зараз вже не то, особливо коли вони змінили правила по рекламі. Але у нас ОЛХ відбиває вкладені кошти в Бізнес пакет на 100 оголошень. На початку відбивав х5, зараз х2-3. Тобто, при вкладених 4К ми отримуємо чистими 8-12К. Це другий маркетплейс після Розетки в нашому рейтензі.

Прайс-агрегатори ХотЛайн, Е-каталог, Прайс.юа(вже помер) - це найкращі, було багато інших, але вони вже мертві. Вони приносять клієнтів, не багато, але і за невелику ціну за клік. Хот Лайн і Е-каталог можна використовувать для популярізації і більшого охвату.

  • +1 2
Ссылка на комментарий

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас
  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу.
×
×
  • Создать...

Важная информация

На нашем сайте используются файлы cookie и происходит обработка некоторых персональных данных пользователей, чтобы улучшить пользовательский интерфейс. Чтобы узнать для чего и какие персональные данные мы обрабатываем перейдите по ссылке. Если Вы нажмете «Я даю согласие», это означает, что Вы понимаете и принимаете все условия, указанные в этом Уведомлении о Конфиденциальности.